نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
668
-
الف
+

نکوداشت «حمید مبشّر» شاعر مطرح افغانستان درایران

نهادهای فرهنگی و ادبی افغانستان در ایران از سه دهه فعالیت ادبی «حمید مبشّر» شاعر افغانستانی تجلیل می‌کنند.

به گزارش آی فیلم 2، نهادهای فرهنگی و ادبی افغانستان با حمایت و همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی ایران از سه دهه فعالیت ادبی «حمید مبشّر» تجلیل می‌کنند.

«حمید مبشّر»، یکی از شاعران نسل دوم ادبیات مهاجرت افغانستان در ایران به شمار می‌رود که در طول سه دهه فعالیت پیوسته خود، چندین کتاب شعر منتشر کرده است.

در این برنامه، کارشناسان افغانستانی و ایرانی مانند «ابوطالب مظفری»، «محسن سعیدی»، «محمدصادق دهقان» و «زهرا زاهدی» درباره ادبیات مهاجرت افغانستان و جایگاه ادبی «حمید مبشّر» سخن می‌گویند.

شماری از شاعران دو کشور از شهرهای مختلف در این نشست فرهنگی شعر می‌خوانند و «عارف جعفری» آوازخوان، آهنگ‌ساز، شاعر و هنرمند معاصر افغانستان، نیز با الهام‌گیری از اشعار مبشّر، موسیقی اجرا می‌کند.

همچنین در پایان با اعطای سپاس‌نامه و هدیه از این شاعر قدردانی می‌شود و ویژه‌نامه‌ای هم با دبیری «محمدآصف جوادی» درباره مبشر منتشر خواهد شد.

این برنامه با حضور اهل فرهنگ افغانستان و ایران از ساعت 16 تا 18 پنج‌شنبه 14 ثور(اردیبهشت) 1402 در سالن مهر حوزه هنری در تهران برگزار خواهد شد و حضور همه علاقه‌مندان به فرهنگ، هنر و ادب در آن آزاد است.

گفتنی است گزارش اختصاصی آی فیلم2 از این رویداد فرهنگی هنری به زودی از این شبکه جهانی نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر